Wednesday 8 August 2018

Diy meja mini daripada pintu almari terbuang

Teks: Hariyanti Baharum

Assalamualaikum

Inilah posting saya yang sangat saya tunggu kerana saya mahu pastikan hasil diy saya ini praktikal dan tahan lama.

Ia berita baik buat anda jika ada almari yang dah lama, rosak dek banjir mahupun terkesan dek serangan anai-anai. Saya lihat jika ada almari yang tersadai di tempat pembuangan sampah, biasanya bahagian pintu atau laci masih elok.

Jadi beberapa bulan lepas suami ada ambilkan dua keping pintu seperti itu yang masih kukuh lagi. Memandangkan sudah lama saya mahu meja kecil di ruangan bawah sinki dapur dan sesiku L yang suami belikan masih tidak terusik jadi saya fikir elok saya diy menjadi meja kecil saja.

Jadi, jom kita lihat apakah langkah dan bagaimana hasilnya.





Saya alaskan 'kitchen wallpaper' untuk kemasan akhir dan menambah seri pada meja kecil ini.


Ini hasil tangkapan selepas balik dari kampung. Banyak dan berat semuanya tapi meja ni masih berdiri utuh hingga hari ini tau.

Tiap kali balik dari pasar atau pasaraya memang saya suka letak hasil belian di atasnya berbanding letak di lantai. Lebih kemas dan bersih gayanya bagi saya.

Semoga bermanfaat ya!

No comments:

Post a Comment