Monday 22 January 2018

Irfan suka melukis

Assalamualaikum,
Menjengah usia dua tahun setengah anak ibu irfan ni, makin hari ada sahaja telatah dia yang bikin hati ibu berlagu lalalala..hehe. Sudah pandai mendendangkan lagu ibu engkaulah ratu hatiku pula tu. Alahai anak hati ibu mana yang tak cair kan.
Dalam banyak keletah dia, ada suatu perkara yang tetap menjadi minatnya sejak kecil lagi ialah melukis. Boleh dikatakan setiap hari irfan akan menatap papan lukis bermagnet hadiah dari aciknya. Dari situ maka terpaparlah hasil seni jari jemari halusnya itu. Paling ibu tak tahan irfan akan suruh ibu teka  apa yang dilukisnya, katanya 'ni apa?'..hmm kalau betul tekaan kita maka gembiralah dia.  Kalau tak, boleh dimarahnya kita sebab salah teka. Hehehe anak hai anak.
Permulaan memang irfan hanya menconteng tanpa nampak hasilnya kemudian selepas kerap kali melihat ibu melukis di hadapannya, irfan mula meniru dan lama kelamaan dia dah pandai membuat bulatan penuh. Sejak hampir setahun rasanya sudah kelihatan hasil bentuk-bentuk yang lebih jelas. Alhamdulillah
Jadi di sini ibu nak abadikan beberapa hasil lukisan irfan yang sempat ibu ambil. Esok-esok irfan dah besar boleh 'throwback' gambar ni semua kan.


No comments:

Post a Comment